lauantai 27. elokuuta 2011

The hardest part of living is just taking breaths to stay

Neph:in blogissa oli linkki testiin, jossa selvitettiin omaa suhtautumista ruokaan.
Mulla ei toi tulos ollut tosiaan mikään ylläri...

Syöt tunnetilojen mukaan.

Useimmat ovat joskus lohduttaneet itseään suklaalla tai ahmineet paketillisen jäätelöä melkein huomaamattaan.

Jos reagoit kielteisiin tunteisiin syömällä, voit saada kaupan päälle paino-ongelman.

Jos reagoit ahdistukseen syömällä, syöt voidaksesi paremmin mutta saat samalla huonon omantunnon.
<- Tämä jos mikä pitää mun kohdalla paikkaansa!

Lohtusyömisestä voi päästä eroon pysähtymällä mieliteon iskiessä ajattelemaan, onko sinulla todella nälkä vai syötkö jostain muusta syystä.


Tajusin, että oksentamisesta on tullut mulle liian helppoa. Ja olen alkanut tekemään sitä vain itseni kiusaksi. Enkä mä halua. En halua kiusata itse itseäni. Joten mun on pakko onnistua laihduttaa "normaalilla" tavalla, eli pienillä kaloreilla. Olen lihonnut noin 5 kiloa tän vuoden aikana, ja se on ihan hirveää!!!!1! Oikeasti joku roti täytyy saada takaisin! Olen koko ajan vaan hokenut itselleni, et se on vaan elo painoa, enkä oikeasti ole lihonnut kuin VAIN 3 kiloa. Pyh ja Pah!

Nyt täytyy oikeasti tehdä jotain muutoksia, ja vähän äkkiä sittenkin. Aion kuluttaa huomisen suunnitteluun, ja itseäni vastaan juonimiseen. Kaivan jostain vanhat ruokapäiväkirjat esiin, ja alan toteuttaa vaikka viime vuoden ruokavaliota. Johan sitten pitäisi alkaa lyyti kirjoittaa!

Taistelutahto kummasti palasi, kun tunnustin tuon järkyttävän lihoamiseni. Toinen tönäisy laihuutta kohti tuli kun sisko sanoi "ei sun kannattais syödä jäätelöä, koska mieti jos lihoaisit vielä tosta lisää!" Joo, anteeks että olen olemassa. Ja nyt alkaa kutistuminen, PAKKO!


Ja Hukka on historiaa....


Love and strong mind!
Marissa

5 kommenttia:

  1. Siis Sophian blogissa? :D

    Mut joo, iteki tein ton testin ja oli iha mielenkiintone sillee, kun omakin tulos piti paikkaansa...

    VastaaPoista
  2. Hih, mä kans katoin että nyt on nimet väärin, mutta ei se mittään =)

    Kiva sisko sulla :o
    Ehkä se on vaan ihan hyvä että hukka on ollutta ja mennyttä.

    tsemppiä <3

    VastaaPoista
  3. Hassu juttu. Mun sisko sano eile ihan samaa mulle, paitsi ei ihan noin kauniisti... Oon itekki ny kuukauden aikana vaa lihonu pari extra kiloo vaikka mukamas "laihdutan" . Ja hei puhuit tosta sun viime vuoden ruokavaliosta, haluisitsä laittaa siit "otteita" vaik tänne ?? Tsemppiä ! <3

    VastaaPoista
  4. Miten sä valmistauduit siihen kokeeseen? mull on vähän paniikki kun menee niin paljon aikaa tohon hissaan enkä oikein tiiä miten mä enkkua lukisin.

    VastaaPoista
  5. Totta! Sit välil joku vieruskaveri on sillee "haha oliks toi sun maha?". Joo siihen tulee muitaki kasviksii (riippuu reseptistä), kasvisliemikuutio ja mausteita :). Ja kyl me näistä kiloista päästään eroon! :)

    VastaaPoista