tiistai 21. kesäkuuta 2011

Two good days.





Viimeiset kaksi päivää, sunnuntai ja maanantai, ovat menneet hyvin. Voi tänä aamuna sitä onnea, kun kuljin huoneeni peilin ohi, ja vatsa oli litteä (okei, litteämpi). Tajusin miten vähän aikaa siihen mun matkaan oikein on, ja miten mä haluan siellä olla hoikempi. Ja miten mun vaatteista tosi monet on sellaisia, joita en kehtaa tällä hetkellä käyttää.


Sunnuntai aamun ja maanantai aamun painoilla oli kilo eroa, joka lämmittää mieltä. Ehkä kaikki tää mun lihoaminen onkin vain elopainoa? Se olisi ihan loistavaa, sillä elopaino olisi niiiiin paljon helpompi saada tiputettua. Joku rasvasolujen tuhoaminen onkin sitten ikuinen projekti...


Tietysti tässähän on tulossa mutkia matkaan, niinkuin aina. Olen menossa keskiviikkona baariin, ja viikonloppuna tosiaan on toi juhannus. Vaikeaksi menee, mutta menköön. Mun täytyy vaan yrittää ottaa tää haasteena, ja katsoa miten hyvin selviän. Olen päättänyt käydä joka aamu vaa'alla, jotta pysyisin kartalla painostani, ja huomaisin heti, jos se meinaa lähteä väärään suuntaan. Tällä hetkellä suunta on onneksi kuitenkin oikea :)



Ja Anonyymi, joka kyseli niistä laksoista(=laksatiiveista) viime postauksessa. Laksoja on erilaisia, mutta itselläni on tällä hetkellä sellaisia pillereitä. Aiemmin käytin jauhe versioita, mut ne ei musta toiminut ollenkaan. Ja siis ne ärsyttää suolta, eli ne heittää ruoan joka on jo siirtynyt vatsasta ohutsuoleen pihalle. Ja vatsa ei sitten pömpötä ainakaan mulla ollenkaan niin pahasti seuraavana aamuna. En ole ihan varma olenko ihan 100% oikeassa, eli saa korjata jos joku tietää paremmin. Itse käytän niitä lähinnä sen takia, etten oksentaisi aina kun tulee ruoka ahdistus. Se on kuitenkin mun mielestä huonompi tapa, enkä haluaisi millään enää turvautua siihen. Hampaatkin menee pilalle :(


Mutta jos (ja kun) mulla menee jatkossakin näin mukavasti niin ei mun tarvitse murehtia oksemtamisesta tai laksoistakaan. En väärinkäytä kumpaakaan tapaa silloin kun kaikki menee hyvin. Niinkuin juuri nyt.





Lots of love,

Marissa




PS. Ostin tänään kaupungilta ihanan paidan. Mun pitäisi olla ostolakossa sen mun matkan takia, mutta kun mä näytin siinä paidassa melkein laihalta! Ikävä puoli (vai kenties hyvä puoli?) on se, että tää raha on pois mun juhannuksen juoma rahoista. Mutta, onko teille koskaan käynyt niin, että teidän on ollut pakko ostaa joku vaate, koska se sai teidät näyttämään erityisen hyvältä?


4 kommenttia:

  1. mulle on käynyt toi "mähän olen ihan siedettävän näköinen tässä, pakkosaadaheti" -efekti liiankin useasti kaupassa..sittenkun pääsen sovituskoppien kaventavien peilien tekotaivaasta kotiin ja näen millainen sotanorsu oikeasti niistä oi-niin-ihanan-kaventavista vaatteista oikeasti tursuaa ulos...noh, sanonpahan vaan että nykyään mä harkitsen jo pariin kertaan luotanko siihen mitä kaupassa näen peilistä :D mutta älä nyt lue tätä millään lailla syömishäiriön värittämänä, en tarkoita ettäkö sinä näyttäisit siinä paidassa kauhealta, päinvastoin, kuten joku jo tuohon aiempaan tekstiin kommentoi, minäkin kuvittelen sut aina niin kauniiksi kun luen sun blogia. uskon että sä oikeasti näytät hyvältä siinä paidassa, kerroin vaan miten mulle aina käy tän ylipainoisen ruhoni kanssa :D

    VastaaPoista
  2. Vaikka kuinka monta kertaa!!!!!!! :D Yritän aina säästää ja olla etten ostaisi mitään turhaa, mutta yleensä aina kun rahatilanne on huonoimmillaan löydän jonkun ihanan rätin ja sen on PAKKO saada ja varmasti on sille käyttöö ja sit ostan sen vaikka ei olis todellakaan rahaa.. (Ja kaappi pursuaa vaatteita jo entisestään) :D Oon sellanen shopaholic... Se on kyllä hieno tunne, että maha ei enää pömpötä, eikä istuessa tule isoja makkaroita! :) Itse olin tositositosi tyytyväinen silloin kun lopetin leivän ja pastan syönnin ja turvotus hävis kokonaan! Suosittelen siis vähä hiilihydraattista diettiä sullekkin, ettei tarvii ees niihin laksoihin turvautua, toimii! :)

    VastaaPoista
  3. On, ja monesti mietin vaatteen kohilla joo no en osta, mietin yön yli ja sillo jos oon nähny untakin siitä paidasta ja oon aamulla vielä vakaasti jotain mieltä et sen tarvin niin sit käyn sen ostaman :)

    VastaaPoista
  4. Ne laksatiivit (ainakin Toilax, Pursenid ExLax ja Laxoberon) siis stimuloi suolta ja nopeuttaa suolenliikettä, eli kakka kulkee paremmin. Ravinteet kuitenkin imeytyy melkein täysin yhtä hyvin kuin ilman tuota stimulaatiota. Noita edellä mainittuja suolta stimuloivia ei missään nimessä tulisi käyttää usein, lamaannuttavat pitkässä käytössä suolen normaalin peristaltiikan ja sit ei mikään toimikaan ilman laksoja. Eli summa summarum, paras olla ilman ja jos ei kykene niin käyttää sitten mielummin esim. Levolacia tai Movicolia (lisää nestettä imemällä ulostemassaa -> suoli venyy -> luonnollinen liike lisääntyy -> kakka kulkee)

    VastaaPoista