maanantai 2. elokuuta 2010

Tylsä päivä & sh-gallup


Eilinen meniki sit vähän pieleen, kaloreita melkeen 1000, hyiii


Täs päivässä ei oikein ole mitään maininnan arvoista, joten ajattelin lähinnä ajan kuluksi tehdä tän gallupin, jonka jotkut teistä on kai jo tehnytkin.






Yleisesti



Ikä? - 17

Pituus? - 174

Paino? - 60.5

Korkein paino? - 66

Minkä painoinen haluat olla? - oletan näyttäväni nätiltä 53 kiloisena, mut 50 lis kyl kivempi tasainen luku. Sen alle olen luvannut olla laihtumatta, vaikka sitä pelkoa ei ihan lähiaikoina olekkaan.

Mikä SH sinulla on? - ei kai mikään



Syvällisemmin



Kuinka monta kaloria syöt päivässä keskimäärin? - se vaihtelee rajusti, riippuen onko onnistunut vai mättöpäivä. Mut yleensä varmaan joku 700-1000

Oksennatko ruokaasi ikinä? - en enää nykyään, ennen kyllä

Haluatko näyttää supermallilta / näyttelijättäreltä? - juu

Onko sinulla jokin kouluajan ulkopuolinen liikuntaharrastus? - ei oikeastaan. Olen sen verran laiska, että musta vähempi syöminen on helpompi tapa laihtua kuin itsensä tappaminen lenkkipolulla. Teen kyllä lihaskuntoa, mut ei se oo mikään harrastus.

Onko sinua kiusattu ikinä painostasi? - ei ole.

Oletko koskaan paastonnut? - kyllä, välillä jopa onnistunut ;)

Käytätkö laksoja päästäksesi eroon ruoasta / kaloreista? - Kyllä, mut vain jos olen syönyt ihan kauheat määrät

Inspiroivatko mallit / näyttelijät sinua? - kyllä

Oletko joutunut sairaalaan koskaan SH:si takia? - en ole, koska ei mulla mitään sh:ta ole

Oletko koskaan käyttänyt oksetusjuurta oksentaaksesi? - en, kun en edes tiedä mikä se on. JOs joku tietää, kertokaa.

Oletko koskaan yrittänyt parantua SH:stasi? - Olen välillä miettinyt, ettei mun kannata laihduttaa, ja et olen jo ihan hyvän kokoinen. Onneks palaan aina maan pinnalle, ja tajuan että tällaisen mursun kuuluu laihduttaa



Kehonkuva kysymyksiä



Näetkö itsesi jatkuvasti lihavana, vaikka muut väittävät ettet ole? - kyllä.

Mitä kehonosaa muuttaisit? - Mun reisiä ihan ensimmäiseksi, ne on ihan kamalat. Maha saisi olla litteämpi, mieluusti vähän sisäänpäin kaareva. Perse sais olla pienempi, ja kylkiluita sais näkyä muutkin kuin vaan se yksi per puoli.

Asteikolla 1-10, kuinka tyytyväinen olet kehoosi? - tällä hetkellä 3, koska söin eilen liikaa. Jos kaikki on mennyt syömisten kanssa kohdalleen, olen jossain 7 paikkeilla

Tunnetko itsesi vähä-arvoiseksi painon / kehosi takia? - Välillä, mättöjen jälkeen, tai jos joudun esim rannalle jonkun itseäni laihemman kaverin kanssa.

Oletko toisinaan masentunut painosi / kehosi takia? - Aina mättöjen jälkeen

Vertaatko kehoasi muiden kehoihin esim mallien / näyttelijöiden? - Kyllä



Terveys/Ruoka



Syötkö mielestäsi riittävän terveellisesti? - En. Syön todella harvoin lihaa, ja luulen muutenkin, että syön tosi yksipuolisesti. Esim syön aina samaa aamu ja iltapalaa. Olen melko varma että mun kropasta puuttuu joitain mineraaleja yms.

Oletko sairaalloisen pelokas syömään hiilareita? - En tykkää sanasta "sairaalloisen", koska en mä ole sairas. Mä en syö vaaleaa leipää, ja tosi harvoin riisiä tai pastaa, mut muuten en katso niin tarkkaan. Esim mysliä syön aika usein.

Rasvaa? - Ehkä. Musta tuntuu että syön liian vähän rasvaa, koska mun luut ja nivelet naksuu ja paukkuu koko ajan : /
Kaloreita? - Tiettyyn pisteeseen, eli jos kalorit menee yli 1000, olen varma että lihoan.

Oletko usein väsynyt/uupunut? - En nyt kesälomalla, mutta arkena kyllä

Tunnetko itsesi energisemmäksi syönnin jälkeen? - en oikeastaan

Syötkö lihaa? - En punaista lihaa, eli syön vain kanaa ja kalaa, ja niitäkin vain harvoin.

Syötkö ruokasi tietyllä tavalla? - en tiedä... juon kahvin ja veden aina samasta kupista, ja syön jogurttia aina samalla lusikalla, mutta ei mulla kai muuten ole mitään tiettyä tapaa.

Sanovatko ihmiset, että näytät sairaalta / erittäin nälkäiseltä? - No eivät tietenkään, koska olen normaali painoinen. Viime keväänä kun laihdutin lyhyessä ajassa aika paljon, niin sillon kyllä tuli kommenttia, mutta ei enää nykyään. Siihen tässä haetaankin muutosta.

Oletko ikinä oksentanut verta? - en

Onko sydämesi syke 49 yläpuolella? - taitaa olla, en ole vähään aikaan mitannut.

Pyörryttääkö sinua vähäisestä syömisestä? - ei, mutta aamuisin pyörryttää, eli aamupala on mulle aika pakollinen.



Muuta



Onko media mielestäsi syypää syömishäiriöiden yleisyyteen? - on varmaan

Mikä on mielipiteesi Pro-anasta? - ne sivustot on tosi käteviä, ja olen ihan tän kannalla.

Onko sinulla muita mainittavia häiriöitä (esim masennus)? - ei kai, ei mua esim. masenna tai ahdista paitsi kun oon syönyt liikaa.

Mikä on lempiruokasi? - kana salaatti

Lempijuomasi?- kahvi :))

Toivotko usein ettei sinulla olisi syömishäiriötä?- ei mulla olekkaan, mut joskus kyl toivon, ettei tarvis laihduttaa, kun se on välillä niin vaikeaa :D

Haluatko parantua? - ai mistä? kun ei ole sairas, ei voi parantua. Eli en.





Love,
Marissa

3 kommenttia:

  1. Googletin oksetusjuuren sillo ku tein ton saman gallupin ja sit jos oikee ymmärsin niin sitä on käytetty myrkkyjen ulossaantiin, ja jotkut on tietty väärinkäyttänyt sitä, mut niiden tietojen mukaan sitä ei saa enää suomesta, koska myrkkyjä ei kuulu oksentaa, vaan ne kuuluu neutraloida jotenkin...(mut en oo varma tietojen paikkaansapitävyydestä, mutta kuulostaa järjelliseltä)

    Mutta tämmöset on tosi kivoi ja sit ei 1000kcal oo paha, silläkin laihtuu, tosin hitaammin.

    VastaaPoista
  2. Mulla on aivan sama juttu tuon liikunnan kanssa. Mä oon vaan liian laiska liikkumaan ja mulle on kai helpompaa syödä vähemmän, kuin saada itseni liikkumaan.

    VastaaPoista
  3. Joo, mä pärjään noin vähillä ruuilla noiden energiajuomien takia. Niistä tulee ihan tuhottomasti kaloreita kun en juo edes light versiota.

    VastaaPoista